استند|طراحی استند| مفهوم طراحی استند| طراحی استند رومیزی | طراحی استند ایستاده |طراحی استند فروشگاهی

استند| مفهوم طراحی استند | طراحی استند

در مفهوم طراحی، تعریف طراحی یا توضیح طراحی اینگونه اشاره می شود که طراحی نوعی از دانش است. که موجب ایجاد یه طرح بر مبنای تصویری ذهنی، خیالی و یا واقعگرایانه ذهنی است. مفهوم طراحی از نظر تخصصی باید در هر تخصص به صورت جدا گانه بررسی شود. چرا که طراحی بر اساس هر تخصص مفهوم اش فرق میکند. حال مفهوم طراحی در طراحی استند نیز باید طبق حیطه طراحی استند و صنعت استند بررسی و اراده گردد. بدین منظور برای بهبود ارائه مطالب توضیحات زیر اراده شده تا در روند ارائه مطلب گسستگی ایجاد نشود .

  1. طراحی استند از کجا آغاز می شود

  2. نرم افزارهای کاربردی در طراحی استند

  3. آموزش طراحی استند

  4. طراحی استند با فتوشاپ یا طراحی استند در فتوشاپ

  5. آموزش طراحی استند با فتوشاپ یا آموزش استند در فتوشاپ

  6. طراحی انواع استند

  7. طراحی استند از دید یک طراح استند

  8. تاثیر نوع استند در طراحی استند

  9. استند طراحی داخلی

  10. هزینه طراحی استند | قیمت طراحی استند

  11. نمونه کار طراحی استند | نمونه پروژه طراحی استند

 

۱- طراحی استند از کجا آغاز می شود

شاید از خودتان پرسیده باشید که طراحی استند از کجا شروع می شد. و چگونه می توان استندی طراحی کرد که نیازهای کسب و کارها را برآورد کند.

طراحی استند از نیاز مشتری و اطلاعات مکان محصول که توسط استند به نمایش گذاشته خواهد شد آغاز می شود. و طراح طبق این اطلاعات شروع به طراحی استند می کند.

۱- نرم افزار های پرکاربرد در طراحی استند

نرم افزار های پرکاربرد در طراحی استند: شاید برای شما هم سوال باشد، که برای طراحی استند، طراحان استند از چه نرم افزارهایی استفاده می کنند؟

در قدم اول باید بگوییم که هر شرکت طبق سیاست کاری که دارد اقدام به استفاده از نرم افزار های طراحی استند می کند. ولی به صورت عرف معمول برای طراحی استند از نرم افزارهای: سالید ورک، راینو، تردی مکس به همراه رویت جهت طراحی استراکچر استند و از کی شات و وی ری جهت رندرینگ استند، از فتوشاپ و الیستراتور برای گرافیک استند، از کرل و اتوکد برای کارهایی که نیاز به لیزر و سی ان سی در تولید استند دارند استفاده می شود.

اگر در اجرا یا تولید استند می خواهید کار کنید نرم افزار آردی ورک برای لیزر، آرتکم برای برش چوب یا سی ان سی چوب و مین تایپ و پرینت منیجر برای دستگاه چاپ یاد بگیرید. این را هم بگوییم که در تولید استند بیشتر مواقع نرم افزار های خاص برای هر دستگاه از طرف تولید کننده دستگاه تعریف می شود.

۲- آموزش طراحی استند

آموزش طراحی استند، خیلی از افراد دنبال آموزش طراحی استند هستند ولی باید بگم که شما برای اینکه یک طراح استند بشوید. اول باید برای خودتان شفاف سازی کنید که  می خواهید در کدام حیطه طراجی استند مشغول به کار بشوید. اگر میخواهید طراح گرافیک استند بشوید فتوشاپ و الیستراتور یاد بگیرید؛ یا آموزش ببینید. اما اگر میخواهید وارد حیطه طراحی استراکچر استند بشوید حتما نقشه فنی، تولید، و نرم افزار های سه بعدی یاد بگیرید. اگر دنبال موضوع خاصی جهت آموزش و یا راهنمایی خاص هستید با ما در ارتباط باشید و از مشاوره ما در بهبود کارتات سود ببرید.

 

۳- طراحی استند با فتوشاپ یا طراحی استند در فتوشاپ

شاید خیلی ها دنبال طراحی استند در فتوشاپ باشند. ولی باید این طراحی استند در فتوشاپ را خیلی خلاصه توضیح بدهیم که اگر نیاز طراحی استند، طراحی استراکچر استند باشد، برای طراحی استراکچر به هیچ عنوان نمی توان به فتوشاپ رجوع کرد. طراحی استند در فتوشاپ فقط زمانی استفاده می شود که هدف از طراحی استند، طراحی گرافیک استند باشد.مثل طراحی استند ایکس در فتوشاپ، طراحی استند رولاپ در فتوشاپ، طراحی استند پاپ آپ در فتوشاپ، طراحی بنر استند در فتوشاپ، طراحی استیکر استند در فتوشاپ، پس اینطور بگوییم، اگر قرار به طراحی دو بعدی از استند است بازوی قدرت طراحی استند همان فتوشاپ بهترین گزینه است.

۴- آموزش طراحی استند با فتوشاپ یا آموزش استند در فتوشاپ

آموزش طراحی استند با فتوشاپ سوال خیلی از طراحان است. می توان آموزش طراحی استند در فتوشاپ را در یک توضیح خیلی ساده و مختصر ارائه کرد. میخواهم آموزش استند با فتوشاپ را برایتان ساده کنم.  فقط این توضیح برای افرادی است که با فتوشاپ کار کرده باشد.

اما اگر با فتوشاپ کارنکرده اید و یا آشنایی ندارید، در اولین قدم، آموزش فتوشاپ را برای طراحی استند به شما پیشنهاد میکنیم. ولی اگر آشنایی دارید، در یک کلام  طراحی استند در فتوشاپ همانند طراحی بنر و یا بیلبورد تبلیغاتی در فتوشاپ است، و هیچ طرفند خاصی جهت طراحی استند وجود ندارد. و اگر به دنبال آموزش خاصی برای طراحی استند در فتوشاپ هستید. دنبالش نباشید. چرا که کلیت کار همین است. ولی اگر زمانی، با یک استند با استراکچر خاص مواجه شدید حتما قبل از اینکه طراح استند؛ طراحی استند با فتوشاپ بلد باشد. باید نقشه خوانی بداند. اگر توانایی نقشه خوانی ندارید یا از یکی که نقشه خوانی می داند بخواهید تا نقشه استند را به شما توضیح یا بازگو کند یا خودتان زمانی را به آموزش نقشه خوانی استند تخصیص دهید.

۵- طراحی انواع استند

برای طراحی انواع استند باید راه کارهای طراحی شما نیز تغییر کند. برای گروه هایی که باید طبق اصول آنها طراحی استند انجام شود.

گروه های اصلی طراحی استند: طراحی استند فروشگاهی، طراحی استند ایستاده، طراحی استند رومیزی، طراحی استند تبلیغاتی و طراحی استند نمایشگاهی هستند. که این گروه ها نیز خود دارای زیرشاخه هایی هستند:

۵-۱- انواع طراحی استند فروشگاهی از نظر فرم

انواع طراحی استند فروشگاهی از نظر فرم: (طراحی استند فروشگاهی دورستون، طراحی استند فروشگاهی ایستاده، طراحی استند فروشگاهی سرلاین، طراحی استند فروشگاهی چهار وجهی تا یک وجهی، طراحی استند فروشگاهی رومیزی، طراحی استند فروشگاهی آویز یا دیواری)است.

در طراحی استند فروشگاهی، طراحی وابلر و دانگلر نیز قرار دارند. که طراحی وابلر و طراحی دانگلر را در حیطه طراحی استند نمایشگاهی یا طراحی استند تبلیغاتی نیز قرار میدهند. ولی چون بیشتر در فروشگاه به کار برده می شود  ما در این دسته بندی قرار دادیم. همچنین طراحی وابلر و یا طراحی دانگلر را می توان در زیر شاخه طراحی استند آویزی نیز قرار داد.

۵-۲- انواع طراحی استند فروشگاهی از نظر متریال

انواع طراحی استند فروشگاهی از نظر متریال: (طراحی استند فروشگاهی فلزی، طراحی استند فروشگاهی ام دی اف، طراحی استند فروشگاهی پلکسی، طراحی استند فروشگاهی مفتولی) هستند. برای استند فروشگاهی از متریال های دیگر نیز استفاده می کنند. اما عمده متریال استفاده شده برای استند فروشگاهی، متریال های نوشته شده هستند.

۵-۳- انواع طراحی استند ایستاده از نظر نوع متریال

انواع طراحی استند ایستاده از نظر نوع متریال: ( طراحی استند ایستاده فلزی، طراحی استند ایستاده ام دی اف، طراحی استند ایستاده پلکسی، طراحی استند ایستاده مفتولی و..) هستند.

۵-۴- انواع طراحی استند رومیزی از نظر نوع متریال

انواع طراحی استند رومیزی از نظر نوع متریال ( طراحی استند رومیزی فلزی، طراحی استند رومیزی MDF، طراحی استند رومیزی پلکسی، طراحی استند رومیزی مفتولی و..)هستند.

۵-۵- انواع طراحی استند نمایشگاهی

انواع طراحی استند نمایشگاهی: طراحی استند نمایشگاهی همچون استند ایستاده و طراحی استند رومیزی است. و دسته بندی خاصی ندارد.

تفاوت عمده استند نمایشگاهی نسبت به استند های دیگر این است که، استند نمایشگاهی حامل اطلاعاتی جهت برندینگ است. تا اینکه برای فروش محصول طراحی شود.

۵-۶- طراحی استند تبلیغاتی

انواع طراحی استند تبلیغاتی: طراحی استند تبلیغاتی را باید از دو نظر بررسی کرد. دید اول:طراحی استند با سازه و گرافیک استند است. که در صنعت استند سازی، تمامی استند ها در این حیطه قرار می گیرند. دسته بندی دوم: بیشتر به طرح های گرافیکی استند اطلاق می شود، که بیشتر در طراحی استند ایکس، طراحی استند رول آپ، طراح استند پاپ آپ شاهد هستیم.

۶- طراحی استند از دید یک طراح استند

طراحی استند را یک طراح بر مبنای نوع جایگاه قرار گیری و  ابعاد استند شروع می کند. این نکات نوع استند را مشخص می کنند. که استند باید در چه حیطه ای طراحی شود. یا استند ایستاده باشد یا رومیزی طراحی شود؟ برای سهولت قرار گیری و مقرون به صرفه بودن یا لاکچزی بودن استند چه متریالی استفاده گردد.

۷- تاثیر نوع استند در طراحی استند

نوع استند بستگی به نظر سفارش دهنده دارد. استند بر اساس جایی که قرار می گیرد  نوع اش نیز تعیین می گردد. در بعضی مواقع شرکت های تولید کننده طبق سیاست شرکت اقدام به طراحی نوع استند خود بر مبنای برندشان می کنند.

استند در این برهه از زمان به عنوان بهترین عامل در نقطه فروش به حساب می آید. از نظر تخصصی استند را به عنوان بهترین گزینه برای مفهوم POSM  در نظر می گیرند.

۷-۱- طراحی انواع استند پرکاربرد بازار

طراحی استند گل یا طراحی استند گلدان،  طراحی استند اسم، طراحی استند بادکنک، طراحی استند سیگارر، استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی

چند نمونه از طراحی استند جهت بهتر شدن روند ارائه مطالب در حیطه مفهوم طراحی استند انتخاب و نمونه کارهایی ارائه می شود. در بازار چند نمونه استند پرکاربرد که دربالا نیز ارائه شد (طراحی استند گل یا طراحی استند گلدان، طراحی استند اسم، طراحی استند بادکنک، طراحی استند سیگار، استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی) هستند.

۷-۲- طراحی استند گل یا طراحی استند گلدان

طراحی استند گل یا طراحی استند گلدان را باید همچون ارائه محصول دید. چرا که برای این استند؛ تولید تیراژی وجود ندارد. بلکه مشتریان به صورت تکی برای این نوع استند اقدام به خرید می کنند.

۷-۳- طراحی استند اسم

طراحی استند اسم هم همچون استند گلدان است، با این تفاوت که طراحی استند اسم بیشتر به صورت سفارشی درخواست می شود. چون همه نام یکسان ندارند. فقط در مواردی تیراژ برای تولید استند اسم مقرون به صرفه است که بخواهیم اقدام به تولید استند اسم یا تولید استند اسم LOVE و یا تولید اسم های پرکاربرد بکنیم.

۷-۴- طراحی استند بادکنک

طراحی استند بادکنک بیشتر به صورت تولید محصولی انجام می شود و سعی برآن است که قیمت استند بادکنک مقرون به صرفه باشد چرا که در بیشتر مواقع زمان استفاده از استند بادکنک نسبت استند های دیگر کمتر است.

۷-۴- طراحی استند سیگار | طراحی استند دخانیات

طراحی استند سیگار | طراحی استند دخانیات در بین چند استند دیگر به صورت سفارشی از طرف شرکت های دخانیات و به صورت تیراژ بالا صورت می گیرد. طراحی استند سیگار نسبت به استند های دیگر مشکل تر و مراحل تولید استند سیگار نسبت به استند های دیگر پروسه پیچیده تری دارد. نکته ای را اینجا اضافه کنم که در طراحی استند حتما ابعاد محصول (طول، عرض ارتفاع)، تعداد محصولی که در طبقات میخواهند قرار بگیرند توجه داشته باشید.

۷-۵- استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی

استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی را شاید بتوان گفت که باید برای استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی از دو دیدگاه نگاه کرد. اول اینکه از نظر زیبایی طراحی استند باید آراسته باشد چرا که استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی در سالن های مزون و مکان های لوکس و همچنین چون مشتریان این قشر  خانم ها هستند، بنابر این به زیبایی به شدت بها می دهند.  دیدگاه دیگر از نظر عملکرد استند طراحی ناخن یا عملکرد استند ناخن مصنوعی چرا که در موارد مهمتر در سالن های آرایشی این استند آرایشی بیشتر به عنوان نگهدارند ناخن جهت بهبود وضعیت کاری آرایشگر استفاده می شود. استند طراحی ناخن یا استند ناخن مصنوعی همچنین می تواند به عنوان یک محصول چند کاربرده نیز مورد استفاده نیز قرار بگیرد.

۸- استند طراحی داخلی

استند طراحی داخلی، مطمئنا این اصطلاح برای شما که در حیطه استند مطالعه داشتید آشنا است. ولی مفهوم استند طراحی داخلی ، مفهومی آشکار نیست. مفهوم استند در حیطه تبلیغات به استندی گفته می شود که حامل محصول و پیام تبلیغاتی باشد. ولی استند طراحی داخلی به محصول ایستایی که حتی یک المان هم روی آن قرار بگیرد اطلاق می شود. برای همین در مقاله دیگر کامل به بررسی استند طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

۹- هزینه طراحی استند | قیمت طراحی استند

هزینه طراحی استند | قیمت طراحی استند بستگی به عوامل زیادی دارد. که مهمترین عامل به حالت استند است که؛ استند پیچیدگی دارد یا خیر؟ هزینه طراحی استند یا قیمت طراحی استند پیچیده به مراتب بالاتر از  هزینه طراحی استند یا قیمت طراحی استند ساده است. همچنین هزینه طراحی استند یا قیمت طراحی استند زمانی که نیاز به نقشه فنی دقیق و کاربردی با دیتیل تولیدی باشد قیمت طراحی استند را بالا می برد. چرا که هزینه طراحی استند یا قیمت طراحی استند های گرافیکی به مراتب اجرت طراحی استند پایینی دارند. چون نیازی به نقشه فنی در این نوع از استند ها نیست.

۹-۱- مقایسه هزینه طراحی استند ناخن، هزینه طراحی استند سیگار، هزینه طراحی استند اسم، هزینه طراحی استند گل و هزینه طراحی استند بادکنک باهم

برای اینکه در بالا توضیح چند نوع از استند داده شد. لازم دانسته تا در اینجا توضیحاتی در مورد هزینه این استند ها ارائه شود.

در هزینه طراحی استند همون طور که قبلا هم گفته شد. نکاتی در قیمت طراحی استند تاثیرگذار هستند. بر اساس توضیحات ارائه شده، هزینه طراحی استند سیگار نسبت به هزینه طراحی استند ناخن به مراتب بالاتر است. چون مراحل طراحی استند سیگار نسبت به مراحل طراحی استند ناخن بیشتر است.

همچنین هزینه طراحی استند ناخن نسبت به هزینه سه استند دیگر یعنی قیمت طراحی استند اسم، قیمت طراحی استند گل و قیمت طراحی استند بادکنک به مراتب بالاتر است. چرا که پیچیدگی طراحی استند ناخن بیشتر است. اما اگر هزینه دقیق طراحی استند یا قیمت دقیق طراحی استند را می خواهید بدانید با ما در تماس باشید. نوسانات قیمت استند به خاطر تنوع طرح در طراحی استند  موحب شده است، تا هزینه طراحی دقیقی در بازار استند وجود نداشته باشد.

استعلام قیمت طراحی و تولید انواع استند و طراحی استند مفهومی را از شرکت ورازیب بخواهید.

۱۰- نمونه کار طراحی استند | نمونه پروژه طراحی استند

۰/۵ (۰ نظر)