استند | انواع استند | انواع استند تبلیغاتی | انواع استند نمایشگاهی | انواع استند فروشگاهی

استند | انواع استند | انواع استند تبلیغاتی | انواع استند نمایشگاهی | انواع استند فروشگاهی :  انواع استند در این نوشته، از دید ساختاری نگاه می شود. پس نوع و کیفیات متریال استند در این نوشته آورده نشده است. این را نیز باید بیافزایم که اینجا فقط اقدام به کلی گویی در مورد ساختارهای موجود در طراحی و تولید  استند می کنیم و در نوشته های دیگر سعی می شود توضیحات را بشتر و دقیق تر اراده کنیم.

انواع استندی که در اینجا به کلیت آن می پردازیم به قرار زیر است:

  1. استند فروشگاهی

  2. استند نمایشگاهی

  3. استند تبلیغاتی

  4. استند ایستاده

  5. استند رومیزی

  6. استند نردبانی

  7. استند پایه هندسی

  8. استند پازلی

  9. استند دیواری

  10. استند آویز

  11. استند خیابانی | استند شهری | استند به عنوان مبلمان شهری

۱- استند فروشگاهی

استند فروشگاهی: استند فروشگاهی دارای انواع مختلی است. حتی می توان انواع استند دیگر را در حیطه استند فروشگاهی دسته بندی کرده و توضیح داد. حتی در این حیطه طراحی و تولید کرد.

انواع استند فروشگاه:

انواع استند فروشگاهی: استند چهار وجهی یا استند چهار طرفه، استند سه وجهی یا استند چهار طرفه، استند دو وجهی یا استند دو طرفه، استند تک وجهی یا استند یک طرفه، استند آویز، استند دیواری، استند جزیره، استند پودیوم، استند پالت، استند آیلند، استند سرلاین یا استند گوندولا، سرلاین یا گوندولا

۲- استند نمایشگاهی

استند نمایشگاهی: استند نمایشگاهی بیشتر به  استندی که در حیطه برندینگ  و  صرف اینکه فقط تبلیغ محصولی را انجام دهد طراحی و تولید می شود.به استند نمایشگاهی با دید فروش محصول نگاه نمی شود.

انواع استند نمایشگاهی

انواع استند نمایشگاهی: (استند پاپ آپ، استند رول آپ، استند ایکس، استند جاکارتی، استند قاب فنری، پنل نمایشگاهی، کات استند، استند تلسکوپی، استند گردان، استند مکان نما، استرابورد، استند کراس، استند فلکی ای خرچنگی، استند اسپیس فریم، )

۳- استند تبلیغاتی

استند تبلیغاتی: تمام استند هایی که ما در دو رو بر خود می بینیم در حیطه تبلیغات طراحی، تولید و عرضه می شوند. حال این تبلیغ در راستای برندینگ باشد یا فروش فرقی نمی کند. چرا که استند وظیفه تبلیغ دارد. پس اینگونه می توان در نظر گرفت که تمامی استند ها در حیطه استند تبلیغاتی قرار می گیرند. به همین دلیل در نوشته ای کامل در مورد استند تبلیغاتی خواهیم پرداخت، ولی نه به عنوان استند محصول بلکه در حیطه فروش و راهکارهای فروشی، تا کارکرد استند برایمان بهتر نمایان شود. دیدگاهی که کمتر به آن پرداخته، و توضیح داده شده است.

۴- استند ایستاده

استند ایستاده : استند ایستاده را به علت اینکه در حالت ایستاده و در ارتفاعی که محصول در دید مخاطب قرار بگیرد طراحی و تولید می کنند به همین دلیل به این نام میشناسیم و در بازار شناخته می شود.

۵- استند رومیزی

استند رومیزی: استند رومیزی، استندی است برای محصولات کوچک و یا استندی که فقط کارکرد آن به نمایش درآوردن یک محصول خاص باشد. استند رومیزی تک محصولی برای حیطه مواد غذایی و برای نوشیدنی بیشتر کاربرد دارد. این استند به خاطر اینکه روی میز بیشتر قرار می گیرد به عنوان استند رومیزی می شناسیم.

۶- استند نردبانی

استند نردبانی : استند نردبانی از جمله استند های محبوب حیطه استند دکور یا استند دکوراسیون داخلی در بین اقشار عموم مردم استند نردبانی است. استند نردبانی به خاطر شباهتی که به نردبان دارد به این اسم شناخته می شود. استند نردبانی بیشتر استند نردبانی چوبی و استند نردبانی فلزی است.

۷- استند پایه هندسی

استند پایه هندسی : استند پایه هندسی به استند هایی که پایه طراحی آنها دارای ساختار هندسی باشندگفته می شود. ساختار طراحی استند پایه هندسی بیشتر در استند گل و استند دکور یا استند دکوراسیون استفاده می شود.

۸- استند پازلی

استند پازلی: استند پازلی از انواع استند دکوراسیون به شمار می رود که طراحی و تولید این استند به شکل پازل انجام می شود. فقط این را نیز در نظر بگیریم که استند پازلی با استند پازلی که از اتصال چند استند متفاوت با یکدیگر طراحی، تولید و نصب می شوند تفاوت دارد.

۹- استند دیواری

استند دیواری: استند دیواری بیشتر در فروشگاه های بزرگ استفاده می شود. این استند به علت اینکه روی دیوار نصب می شود به  اسم استند دیواری شناخته می شود.

۱۰- استند آویز

استند آویزی: استند آویزی هم، همچون  استند های دیگر به جهت تبلیغ و فروش طراحی می شوند. ولی به خاطر اینکه در بعضی از فروشگاه ها مکان برای قرار دادن استند وجود ندارد.   یا محصول به گونه ای است که نیازی به استند سنگین ندارد. کسب و کارها سعی در تولید استند آویز می کنند. تا با این روش بتوانند محصول خودشان را در دید مشتری قرار بدهند. این استند به خاطر اینکه به صورت آویزان نصب می گردد.  به عنوان استند آویز شناخته می شوند.

۱۱-استند خیابانی | استند شهری | استند به عنوان مبلمان شهری

استند خیابانی | استند شهری | استند به عنوان مبلمان شهری: هر چه از استند گفتیم بیشتر متصل به فروش و زیبایی های استند در جهت برندینگ بود. ولی انواع استندی هم داریم که در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی استفاده می شود. استند های خیابانی یا استندهای شهری که توسط شهرداری مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر در جهت فرهنگ سازی و یا اطلاع رسانی کاربرد دارند. استند های خیابانی را در حیطه مبلمان شهری هم دسته بندی می کنند. استند های شهری را می توان در حیطه مبلمان شهری به عنوان محصولی کاربردی  و مفید دانست.

تقسیم بندی کلی انواع استند

بر اساس جنس ساخت
کارتن پلاست

در حال حاظر انواع بسیار زیادی از متریال ها در ساخت استند مورد استفاده قرار میگیرد اعم از ….

بیشتر

بر اساس ابعاد
استند فروشگاهی عطر آیلند

استند ها از جهت محل قرار گیری و نصب دارای انواع مختلفی میباشند ….

بیشتر

بر اساس کاربرد
استند رومیزی MDF

انتخاب صحیح نوع استند از جهت کاربرد باعث حصول بهترین نتیجه در دست یابی به اهداف فروش میباشد ….

بیشتر

طراحی اختصاصی
استند فروشگاهی آیلند

این نوع تقسیم بندی در جهت ارائه محصولات خاص و منحصر به فرد به تک تک مشتریان ….

بیشتر

۰/۵ (۰ نظر)