کاربرد استند | عملکرد استند

کاربرد استند | عملکرد استند: توضیحاتی که می خواهیم در مورد استند به آن بپردازیم. در تفاوت کاربری و عملکرد یک استند در کسب و کارهای مختلف است. دانستن کاربرد استند یا  عملکرد استند در مشاغل مختلف می تواند کمک شایانی در جهت انتخاب نوع استند باشد.

همچنین نوع طراحی استند را نیز برای طراح آسان تر می کند. کاربرد استند یا عملکرد استند برای خود کسب و کارها نیز خیلی مهم است. تا با توجه به عملکرد این محصول روش تبلیغاتی وفروش خود را بهبود ببخشند. حتی می توان با دانستن نوع کاربری و یا عملکرد استند و با در نظرگیری نوع کسب و کار، متریالی مناسب برای استند در نظر گرفت.

  1. کاربرد استند در انواع مشاغل

  2. انواع کاربرد استند در مشاغل مختلف

  3. عملکرد استند

  4. پرکاربرد ترین نوع استند

۱- کاربرد استند در صنایع مختلف

کاربرد اصلی استند در صنایع مختلف؛ و نحوه طراحی انواع استند برای مشاغل مختلف بیشتر در جهت بهبود روند تبلیغات و فروش و همچنین برند سازی  شرکت ها انجام می شود. برای کارکرد استند می توان دسته بندی هایی را در نظر گرفت. دسته بندی که بتوان در آن حیطه؛ به طراحی و تولید به صورتی معقول و اصولی دست زد.

۲- انواع کاربرد استند در مشاغل مختلف

انواع کارکرد استند: هر استند در مشاغل مختلف دارای کاربرد مختلفی است. همچنین این را باید افزود که استند در همه کسب و کارها کاربرد ندارد. کاربرد استند در کسب و کارها در گروه های خاصی قرار می گیرد. انواع کاربرد استند در مشاغل مختلف را می توان بدین ترتیب در یک کلیتی قرار داد:

استند مواد غذایی، استند شیرینی و شکلات، استند صنایع پتروشیمی و فراوده های شیمیایی، استند صنایع پوشاک، استند صنعت بسته بندی، استند لوازم صوتی تصویری، استند لوازم آرایشی و بهداشتی،استند لوازم ورزشی، استند شرکت های مالی و اعتباری، استند مواد و فراورده های دارویی، استند پزشکی، استند صنایع خودرو سازی، استند صنعت چاپ و رسانه و استند دخانیات قرار می گیرد.

نکته: استند های مورد استفاده در مشاغل مختلف که در بالا ذکر نشدند، در زیر شاخه گروه هایی که در بالا ذکر شد، قرار می گیرند.

مثلا: “استند خوشکبار” که در حیطه استند مواد غذایی قرار می گیرد؛ “استند کفش” که در حیطه استند پوشاک است؛ و یا “استند روزنامه”  و “استند مجله” که در حیطه استند صنعت چاپ و  رسانه  هستند.

۳- عملکرد استند

عملکرد استند: از نظر عملکردی، یک استند باید تمرکز مصرف کننده برای خرید یا اطلاع دهنده کالا، خدمات و یا یک فکر و یا یک رویکرد فرهنگی باشد. این نحوه تمرکز دادن در مشاغل به عهده کسب و کارها است. که چگونه این تمرکز را ایجاد کنند. کسب و کارها باید بتوانند با تمرکز دادن ذهن مشتری –  توجه، علاقه، میل، حافظه و یکسری فعالیت های ذهنی را در آنها فعال کنند. و آنها را به خرید، فکر کردن و آگاهی دادن و یا برداشت محصولشان ترغیب کنند.

۴- پرکاربرد ترین نوع استند

پرکاربرد ترین نوع استند: استند نمایشگاهی را می توان به جرات مهمترین و پرکاربرد ترین نوع استند دانست. استند نمایشگاهی به دلیل ماهیت برندینگ و استفاده در مراسمات مختلف، کاربرد بسزایی دارد. کسب و کارها برای هر مراسمی، یا ورود و خروج سازمان و یا حتی برای اطلاع رسانی های ساده سازمانی نیز از استند نمایشگاهی استفاده می کنند.

و در بین استند های نمایشگاهی، استند ایکس را می توان به دلیل مقرون به صرفه تر بودنش در سازمانها  نسبت به استند های نمایشگاهی دیگر پرکاربرد تر عنوان کرد. همچنین می توان استند رول آپ را نیز بعد از استند ایکس پرکاربرد ترین نوع استند دانست.

 جهت مشاوره، طراحی و تولید و استعلام قیمت استند با ما در تماس باشید.

۰/۵ (۰ نظر)